• header1.png
  • header2.png

Vídeo de l'escola

 

Notícies

Trobada de sords 2018

Aquest any l'escola La Maçana ha estat l'encarregada d'organitzar la 18a trobada d'escoles de sords de Catalunya. Hem celebrat aquesta festa al Parc Monar de Salt. Hem fet moltes activitats, tan pels més petits com pels grans: percussió corporal, jocs gegants, jocs cooperatius. Com cada any els alumnes han tingut l'oportunitat de retrobar-se amb companys sords d'altres punts de Catalunya. Ha estat un dia molt bonic, un gran dia per tots. 

Enllaç Llegiu-ne més...  

Vídeo de Presentació

Revista

Història

Imprimeix PDF

UNA MICA D’ HISTÒRIA

 

  • L’any 1980 es va obrir l’escola  La Maçana per atendre als alumnes sords que fins aquell moment estaven escolaritzats en dues escoles de Girona i després es van agrupar i escolaritzar a l’escola Carme Auguet.

 

  • El seu nom es degut al lloc en el que està ubicat, a la zona de la Maçana de SALT per on hi havia passat una riera del mateix nom.

 

  • Al començament era una escola per a deficients sensorials, per tant tenia nens amb sordesa i amb  deficiència visual. Al voltant de l’any  1986 els pocs alumnes amb deficiència visual que hi havia a l’escola  es van integrar a les escoles ordinàries.

 

  • L’any ??? es van crear els CREDA. A Girona té la seu al mateix edifici de l’escola i al començament l’escola i el CREDA tenien la mateixa directora. En aquells moments l’escola atenia nens en la modalitat d’ escolarització compartida, entre  la Maçana i l’escola del seu poble. A l’ escola del poble era atès per una logopeda de CREDA. Això suposava una coordinació continuada entre els professionals de Maçana i els de CREDA.

 

  • Posteriorment, es va derivar cap a una escolarització compartida  entre la Maçana i l’escola ordinària i l’IES que  tenim al costat. Així hem continuat fins ara.

 

  • La Maçana, pel fet d’esser escola d’educació especial, sempre ha atès alumnes  que superaven l’edat de primària, per tant s’ha intentat poder-los-hi donar una formació  que els hi facilités l’ entrada al mon laboral.

Al començament, i després de l’EGB, passaven a fer Formació professional adaptada en els diferents instituts que cursaven especialitats com perruqueria, hoteleria,...

Després han anat als cicles formatius , fent especialitats semblants.

 

  • L’escola sempre s’ha declarat oralista i ha treballat en aquesta línia tenint en compte la metodología verbotonal o la paraula complementada. Concretament l’any 1995 CREDAG i  Maçana van ser declarats Seu de Paraula Complementada.

 

  • Des de fa molts cursos s’ha introduït la llengua de signes  tant a les aules com en el pla de formació de les mestres.